افزایش عوارض مرتبط با دیابت درمیان  بیماران دیابتی

25 اوت 2015- به گزارش خیریه ی دیابت بریتانیا، تنها درانگلستان سالانه تقریبا 200 هزار بیمار دیابتی دچار عوارض ثانویه ی دیابت مانند حملات قلبی، سکته ی مغزی و قطع عضو می گردند.

 مرکز دیابت بریتانیا  اعلام کرد این ارقام پس از تجزیه و تحلیل داده های ملی دیابت بدست آمده است، آنها اعلام کرده اند: 199537 مورد عارضه ی مرتبط  با  دیابت در ولز و انگلستان در فاصله ی سالهای 2012 تا 2013 ثبت شده است.

این اطلاعات همچنین نشان می دهد تنها 36 درصد از بیماران مبتلا به دیابت در انگلستان و ولز مقدار فشارخون، کلسترول و قند خون خود را درسطح پیشنهاد  شده ، حفظ کرده اند. در بهترین منطقه هنوز هم، تنها 48 درصد از افراد توانسته اند به اهداف تعیین شده، دست یابند.

خانم بارابار یانگ  مدیر اجرایی دیابت بریتانیا  می گوید: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به دیابت  تا حد هشدار، ضروری است که دولت و خدمات درمانی ملی انگلیس، اقداماتی فوری برای  پایان دادن به قرعه کشی افراد دیابتی بر اساس کدپستی آنها برای دسترسی به مراقبتهای درمانی انجام دهند تا از رسیدن کمک های مورد نیاز به همه ی بیماران اطمینان حاصل شود.

 قبل از این، مرکز دیابت بریتانیا  ادعا کرده بود  که دیابت،  خدمات درمانی ملی بریتانیا را  ورشکست خواهد کرد، اما دکتر partha karدیابتولوژیست ومشاور بقا خدمات درمانی ملی می گوید: من بر این  باورم  که عوارض ثانویه ی دیابت  موجب صرف هزینه های NHSمی شود که می توان با مراقبتهای اولیه ی دیابت از  وقوع  آنها جلوگیری کرد، بهتر است تعداد  ویزیتها را درطول  سال افزایش دهیم( به 40 ویزیت) وبا آگاهی دادن و آموزش همه ی افراد بتوانیم بیماران را در مراحل اولیه ی بیماری  شناسایی کنیم، درحال حاضر ما نمی دانیم با پولی که به این امر اختصاص داده می شود چه کارهایی درحال انجام است؟

ابتلا به عوارض ثانویه ی دیابت درعرض چند سال پس از ابتلا به بیماری دیابت آغاز می شود اما با کنترل  مناسب بیماری می توان سالهای مدیدی را بدون عوارض ثانویه  زندگی کرد.

رژیم  غذایی سالم و متعادل، کنترل قند خون، انجام فعالیت فیزیکی منظم، چک کردن منظم هموگلوبین A1Cاقدامات لازم دراین زمینه هستند که می تواند خطر بروز عوارض ثانویه را کاهش دهد، همچنین ترک سیگار و عدم مصرف نوشیدنیهای الکلی به کاهش این عوارض کمک می کند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/aug/200,000-patients-per-year-experience-diabetes-related-complications-95962456.html